Hegyikecske

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Rettungsdienst-mentőszolgálat

2011.06.09. 19:57 lejudit

 Nem vagyok abban olyan biztos,hogy mindennap írni fogok,de tartom magam a linzi szokásokhoz...Túl a második munkanapon,ami igen mókásan telt. A lányok nagyon aranyosak,mind az öt csajszival jól kijövök. A mai napon már simán odataláltam,nem volt semmi kaland. Délelőtt a gyerekklubban voltunk,már talán mondhatom,hogy a "szokásos" barkács szakkör volt,ollóval,ragasztóval,színes ceruzákkal...Akárki akármit mond,nekem tetszik ez a sok bütykölés! :) Ma köszöntő ajándékok készítése volt,meg a jövőhétre való előkészület. Az elkövetkezendő barkács foglalkozásokon ezeket fogjuk elkészíteni:
-üdvözlő lapok( egy vicces kacsával),a papírtányéros kutyafejes 200 db-os rettenet,aminek én készítettem a hozzávalóit. Na jó bevallom tetszik :D Egész jól sikerült. Akkor lesz még kincses doboz(Schatzkiste),amiket lefestettünk,benne Hariboval(mivel mással lenne megtömve),lesz szélkerék,origumi egérke,hawaii nyakláncok virágokkal... majd ha tudok fotózok,még nem merek,először be kell épülnöm. :)
Ma különösen tetszett a kis kicsesdobozok díszítése ragasztópisztollyal,kis kövekkel. Ma még volt szabad foglalkozás is,amit akartál használhattál és kreatív könyvekből válogathattál. Nem egyszerű alapanyagok vannak...csak ennek tizede adott lenne Magyarországon a tanításhoz és nem a tanároknak maguknak kellene saját zsebből finanszírozni a felmérőkhöz a fénymásolást,még talán többen szívesen is mennének dolgozni! Tudom,nagy a szám,be is fogom!
Na szóval készítettem egy katicabogarat,aminek a szemei beszélnek. :) Tudjátok az a felragaszthatós szemek,aminek mozog belül a "pupillája". :D Hát majd azt is megcsináljuk a kölkökkel. 

Ezután jött két doki az "Österreichisches Rotes Kreuz"-tól,(Vörös Kereszt),az egyik manus mentőtiszt volt. Este hatig prezentációt néztünk,hallgattunk,majd közben gyakorlatban megtanultunk elég sok mindent. Az interaktív előadás lényege az volt,hogy csecsemő illetve kisgyerek betegségeket tanultunk,baj megelőzést, csecsemő lélegeztetést,kisgyerek lélegeztetést,defibrillálás lépéseit,asztma,fulladás,epilepszia rohamok...elsősegélyét.
Nem is az elmélet a lényeg,mert már tudom mit jelent a Beatmung(mesterséges lélegeztetés),Herzdruckmassage,Druckverband(kompressziós kötés),hogyan hívsz mentőt illetve segítséget. Mentő:144,rendőrség:133,tűzoltók:122. Szóval sok új szót tanultam...
Az elmélet közben megesett a hosszú gyakorlat is: sokat nevettünk!
Volt síró,aztán eszméletlen csecsemő "próba" baba,meg kisgyerek "próba" baba. Megtanultuk,hogy nem úgy működnek a dolgok az életben,mint a Béváccsban'. Itt nincs 1,2,3...levegő és láláám már köpködi is ki a vizet a háromszor meghalt jó ember. 
Nem írok le mindent,de kiskölöknél úgy kezdődik,hogy elkezdesz hozzá beszélni, a nevén szólítod...blabla,aztán ha nem érzed,hogy szuszog,akkor fejét helyzetbe teszed,úgy,hogy az orra hegye legyen a legmagasabb pont a fején,letakarod sterilkendővel,megtartod a fejét,befogod az orrát és 5 megfelelő mennyiségű levegét fújsz a szájába. Aztán 30szor megnyomkodod a mellkasát,megfelelő technikával és utána két levegő a szájába. Vállai lazán helyezkednek el...stb. Nem gondoltam volna,hogy megérem egyszer azt,hogy ezt tiroli módon kell megtanuljam. :D Közben felfrissítettem a stabil oldalfekvés(stabile Seitenlage) technikáját is. 
A próba csecsemőnek elsőre nem találtam meg a száját,jól ki lettem nevetve,mert előtte tisztességesen kinevettem én is a lányokat...áá nagyon vicces volt! Utána a doki megmutatta a "köpöd ki módszert" is,ha egy gyerek lenyel valami tárgyat,labdát,vagy valami egyebet,ami nem ennivaló,akkor hasra fektetés és jöhet a "Ludas Matyi" hátba veregetés. Csecsemőknél ugyanez,csak meg kell tartani őket finoman és az állukat ki kell támasztani az ujjaiddal. Fogtam egy két kis gyerkőcöt a kezemben már,sima ügy volt! De remélem,soha nem kell ezeket alkalmaznom!!!! 
Kaptunk még csomagot is,amiben kötözőszerek vannak,meg hármaskendő,elsősegély füzet...stb.
"Erről többet most nem szólok."
Kitérő:-(Doba László tanár úr után szabadon)-ezt még elmesélem: Gizivel tanultunk a fősulin,vizsgára készülés és a leglényegesebb rész a könyvben,amit meg kellett volna tanulni,nem is értettük igazán a témát,de ez volt odaírva: "Erről most nem szólok". :D

Na tovább,nyelvi akadályok!! Fontos! Néha egy mukkot sem értek,bevallom szépen,mert ezek,olyan tisztességes módon törik a németet. Leírom ezt annak,aki beszél,tanult németül: a szavakat nem úgy mondják,ahogy nekünk tanították:
lustig(vidám) Ejtsd Tirolban: <lustig> LUSTIG-én ezt nem tudom megszokni :D
ich mag(szeretem) <i moag>
ich sage <i soag>
Rettungsdienst (mentőszolgálat) <rettungsdíínst>
Mindent s-sel mondanak....hihetetlen furcsa!! De nagyon jófejek a lányok,sokmindent lefordítanak nekem osztrákról németre :D :D Kimondatják velem,elröhögök,hogy milyen nyelven beszélnek! Mondatokat elfelejtettem,de tanítgatnak,majd talán ragad rám valami!

Ma eltáncolták nekem a Fliegerliedet :D Úgy tettem,mint aki nem ismeri: "Jajj,de egyszerű szövege van ennek a dalocskának!";) Még a végén befogtak volna táncikálni,még mit nem,elég lesz nekem a Smiley tánc is...ehhh,kemény lesz!!

Jó lesz ez...nem unalmas az egyszer biztos!
Ha már emlegetve lett a Fliegerlied,legyen ma ez! :)
   

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hegyikecske.blog.hu/api/trackback/id/tr52971485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csicsy 2011.06.09. 20:46:08

Ugye mondtam én hogy jó buli lesz! :) Ezeket én is tanultam elsősegélyen sőt még a vizsgán is ilyen tételt húztam h a gyerek lenyelt egy legot mit csinálok vele. :P Azért bízzunk benne, hogy nem lesz rá szükséged.
Nem is értem mért nem árultad el, hogy te is ismered a Fliegerliedet, legalább megtanultad volna eltáncolni is. :P

anyaa 2011.06.09. 22:25:58

El is tudja ám táncolni csak nem akarta! Én tudom,Még énekelni is tudja!

jabyga 2011.06.09. 23:54:03

Jucufkám! Félreértelmezted, kendőt csak ott tettetek rá, hogy a báburól ne kapj el semmit! Majd levizsgáztatlak ha hazajössz!:D Örülök, hogy jól érzed magad! Puszi

VP. 2011.06.09. 23:55:53

több, mint egy éve akarok megtanulni németül. most, hogy írsz pár szót sokkal jobban megy :)
üdv.
p.

lejudit 2011.06.10. 00:28:40

Köszönöm! Jabyga,neked a mentőszolgálat a hivatásod,majd kérek segítséget! ;) Köszi az infót!
Anyuka!Jó lenne ha nem buktatnál be állandó jelleggel! :)
VP.-nek külön köszönet! Már megérte írni,majd még lesznek új szavak,bízom benne!
Csicsy! Tudtam,hogy ugrasz a Fliegerliedre! :D
süti beállítások módosítása